måndag 1 januari 2007

Nytt år - ny blogg

Sammanfattning av året som gått:
I juli blev jag av med jobbet. Sen blev det den 17 september. Som grädde på moset töjdes november ut en månad extra; grått, grått, grått och lite dimma. Samt regn och blåst.
Natten mot nyårsafton föll dock ett par centimeter snö, och här på Körfältet har vi - till skillnad mot centrala Östersund - haft minusgrader, så vi vakade in nyåret mot en vit bakgrund.
Man kan ju tolka det symboliskt; det nya året träder in vitt och oskuldsfullt, som ett oskrivet blad, färdigt att kludda ner med telefonklotter och inköpslistor.
Själv tror jag bara det var slumpen som gjorde att vi fick en släng av nederbörden som drog förbi, och att det av en händelse var tillräckligt kallt för att den skulle falla i snöform och dessutom ligga kvar.
Trots alla glada tillrop om ett gott nytt år tror jag inte ett skit på att det ska bli så mycket godare än det gamla. Fast så mycket sämre kan det å andra sidan inte heller bli.

3 kommentarer:

Elisabet Öhrnell sa...

Och jag kan raskt konstatera att tiden dessutom är ur led. Jag postade inlägget strax efter klockan två am, monday 1 january, och inte halv sex nyårsaftons eftermiddag, som bloggen påstår.
Tingen är emot mig.

Nisse Sandqvist sa...

Det ger sig nog. Nya Blogger är faktiskt enklare att manövrera sig igenom än gamla. Du hittar tidsinställningarna under "Formatting".

Själv har jag fått problem med "å, ä, ö" på min blogg. Återstår att se hur jag fixar det.

Elisabet Öhrnell sa...

Ja, nu har jag ändrat till mellaneuropeisk tid, och det verkar funka. Om det vore lika enkelt att ändra den urledvridna tiden i andra avseenden också!